Kalandjáték alsó




Iskolánk ebben a tanévben is részt vett a Digitális Témahéten, melynek keretében a 2. és 3. osztályos tanulók kalandjátékot készítettek névadónkhoz, Petőfi Sándorhoz kapcsolódóan.

A 2. osztályosok önszerveződő csoportokat alkottak, majd megtervezték a pályát papíralapon Senviczki Miklósné segítségével. Közösen megbeszélték, majd leírták a kérdéseket és a válaszokat is. 


Az elkészült pályák digitalizálásában a 3. osztályos tanulók segítettek a kisebbeknek. Nekik már van digitális kultúra tantárgyuk, így ők már biztosabban kezelik az asztali számítógépet. Közösen kiválasztották a kalandjáték hátterét, megalkották a pályaelemeket, amik színét közösen, vita nélkül megbeszélték.  Először a nagyobbak másolták le a pályaelemeket, majd a kisebbek. Közösen elhelyezték ezeket az elemeket, beírták a pályaelemek szövegét is. 





A hiperhivatkozások elkészítése volt a legnehezebb feladat, ott sok segítséget igényeltek a tanulók. Ebben Nagy Edina és Tuboly Rita segítettek a tanulóknak.

A pálya után következett a QR kódok elkészítése, ami a 3. osztályosok számára is új volt. Fontos volt, hogy olyan QR kódok készüljenek, amiket offline módon, internet nélkül is le tudnak a gyerekek olvasni, ezért a qr.io alkalmazásra esett a választás. A gyerekek nagy lelkesedéssel készítették el a kódjaikat, amiket a mentés után beillesztettek a pályájukra.




A pályák végére a tanulók beírták a tmegoldásokat is.

Az elkészült munkákat végül egy digitális kalandjátékgyűjteménybe fűztük össze.

A Digtális kalandjátékgyűjtemény innen tölthető le. (A hiperhivatkozások letöltés után működnek.)
A projekt részletes leírása itt érhető el.