Már a CodeWeek előtt elkészítettünk egy flashmobot a 3-4. osztályos tanulók részvételével. Feladatunk egy hátranyíl megformálása volt.
Az alsótagozaton minden osztály 2 alkalommal vett részt különböző foglalkozáson.
Az első osztályosokkal a Scratch Jr alkalmazással kezdtük a foglalkozást. Nagyon élvezték a gyerekek, hogy tableten maguk hozhattak létre egyszerű történeteket, mozgathattak szereplőket. Többen rájöttek arra is, hogyan lehet hangot varázsolni a történetbe.
A 2. alkalommal már maguk irányították Beebot méhecskét. Nagy volt az öröm, amikor a méhecske sikeresen teljesítette a feladatot. Nagyon ügyesen dolgoztak a gyerekek ezzel a padlórobottal. A foglalkozás végén megismerkedtek a tanulók Edison robottal, amit tapssal irányítottak.
A 2. osztályosok először papíron kódoltak, színeztek. Először kicsit nehezebben mentek a feladatok, de hamar ráéreztek a gyerekek a helyes megoldásra. A rajzokat színezhették, díszíthették is.
A 3. évfolyamon a Scratch Jr programban alkottak történeteket a gyerekek. Többen arra is rájöttek, hogyan tudják a saját arcukat belehelyezni a szereplőkre, akik mozogtak, beszélgettek is.
A visszajelzések alapján nagyon jól érezték magukat a gyerekek. Csak azt sajnálták, hogy nagyon hamar elteltek ezek a foglalkozások.
A CodeWeek-en délutáni foglalkozásokon is részt vehettek az érdeklődők.
Az egyiken a nagyszülők, szülők együtt kódoltak, programoztak az unokákkal, gyerekekkel. A tanulók számára is új volt Edison robot. Először tapssal irányítottuk, majd kipróbáltuk a fénykövetést is. Sajnos ez utóbbit nem tudtuk megnézni, mert nem volt elég sötét a teremben. Az egyszerű funkciók után már az Edblocks alkalmazással programoztunk is: mozgást, fényeket kellett beállítani. Voltak, akik nagyon hosszú kódsort alkottak, amit be is mutattak a többieknek.
A 2. foglalkozáson ezen az évfolyamon is Beebot méhecskékkel dolgoztak a gyerekek. Mivel ők már ismerték ezt a padlórobotot, így ők csoportokat alkotva különböző nehézségű feladatokat oldottak meg.
A 3. évfolyamon a Scratch Jr programban alkottak történeteket a gyerekek. Többen arra is rájöttek, hogyan tudják a saját arcukat belehelyezni a szereplőkre, akik mozogtak, beszélgettek is.
A 2. foglalkozáson a diákok először ruhát választottak Beebot-nak, majd különböző pályákon irányították is a robotot. A feladatok megoldásában segítettek a robotika szakkörösök a többieknek.
A 4. évfolyamon már van informatikaóra, illetve sokan részt vesznek a robotika szakkör foglalkozásain, ezért olyan játékos feladatokat kerestünk, amelyet még nem, vagy csak kevésbé ismertek a gyerekek.
Először a code.org oldalon található Minecraft játékkal kódoltunk, programoztunk. Mindenki a maga ütemében haladhatott. Jó volt látni, ahogyan a gyerekek egymásnak segítettek.
A 2. alkalommal a Scratch alkalmazást használtuk, ami nagyon tetszik a gyerekeknek. Nagyon aranyos történeteket alkottak, amelyhez maguk is rajzoltak szereplőket.
A CodeWeek-en délutáni foglalkozásokon is részt vehettek az érdeklődők.
Az egyiken a nagyszülők, szülők együtt kódoltak, programoztak az unokákkal, gyerekekkel. A tanulók számára is új volt Edison robot. Először tapssal irányítottuk, majd kipróbáltuk a fénykövetést is. Sajnos ez utóbbit nem tudtuk megnézni, mert nem volt elég sötét a teremben. Az egyszerű funkciók után már az Edblocks alkalmazással programoztunk is: mozgást, fényeket kellett beállítani. Voltak, akik nagyon hosszú kódsort alkottak, amit be is mutattak a többieknek.
Volt két kislány, akik a ScottieGo társasjátékot mutatták meg anyukájuknak, nagymamájuknak. Nagyon ügyesen tanítgatták a felnőtteket a játék használatára, majd büszkén bemutatták azt is, hogy ők melyik pályán járnak.
Nagyon jó hangulatban telt el a délután, csak sajnos nagyon hamar elrepült az idő.
Ezúton is köszönjük a szülőknek, nagyszülőknek az aktív részvételt!