Iskolánk immár 6. alkalommal vett részt a Digitális Témahéten, melyre március 22-26. között került sor. A tavalyi tanévhez hasonlóan idén is online került sor erre az eseményre.
Projektünk a Digitális utazás a pénz körül címet kapta, mivel tudjuk, mennyire fontos a biztonságos pénzhasználat már a kisgyermekek számára is. Ezzel a projektünkkel a Pénzhét eseményeihez kapcsolódtunk. Projektünkben az iskola minden osztálya részt vett, hiszen már az elsősöknél fontosnak tartjuk, hogy megismertessük őket a pénz fogalmával, a Magyarországon használt pénzérmékkel. Fontos, hogy már a kisgyerekekben tudatosítsuk, hogy mindennek van értéke.
Mivel a tantermen kívüli oktatás során egy biztonságos felületet, az
Edmodo-t használjuk, ezért a Digitális Témahét feladatait is ezen a felületen
kapták meg diákjaink osztályokra lebontva.
Tervezés:
A projekt megtervezésekor először kiválasztottuk azt a témát, ami mindegyik évfolyam számára fontos. Mivel a pénzügyi ismeretekkel mindegyik évfolyamon foglalkozunk, ezért úgy döntöttünk projektünkkel a Pénzhéthez kapcsolódunk. Fontosnak tartjuk a környezetvédelmet, környezetünk megóvását is, ezért 5-6. évfolyamon a Fenntarthatósági Témahét eseményeihez is kapcsolódtunk.
A téma kiválasztását követően a tanulók életkorának megfelelő feladatokat kerestünk, készítettünk, iletve kerestünk tanulóink számára egyszerűbben használható alkalmazásokat. Az interneten nagyon hasznosnak bizonyultak a Pénziránytű Alapítvány anyagai, amelyből sok ötletet merítettünk.
Végül a kollégákkal közösen összeállítottuk az osztályokra lebontott feladatokat, amelyeket feltettünk minden osztálynak az Edmodo felületére, a nagyoknál értékelési szempontokat is adtunk. A felsőbb évfolyamokon készítettünk videókat, amik egy-egy alkalmazás használatát mutatták be.
Projektünk fő céljai:
- A tanulók digitális kompetenciájának fejlesztése
- Szókincsfejlesztés, szövegértés fejlesztése
- Írásbeli kifejezőkészség fejlesztése
- Kreativitás, képzelőerő fejlesztése
- Alapvető pénzügyi fogalmak megismerése
- Tudatos, biztonságos eszközhasználat
- Tudatos, biztonságos médiahasználat
- Önálló, hatékony tanulás
- matematika
- történelem
- magyar nyelv és irodalom
- életvitel és technika
- ének-zene
- vizuális kultúra
- informatika
- angol nyelv
- német nyelv
Ebben a tanévben az 1-2. osztályosok
is kaptak alkotó feladatokat, amelyekben a szülők is segítségünkre voltak.
Maximális támogatást kaptunk tőlük, amit ezúton is köszönünk.
Interaktív feladat, melynek megoldása kapcsolódik a témahéthez.
Pénzhez kapcsolódó anagramma az olvasás gyakorlására.
Szókereső feladat az olvasás gyakorlására.
A gyerekek alkotó tevékenységet is kaptak: malacperselyt kellett rajzolniuk, amit lefényképeztek és feltöltöttek az Edmodo felületére. Leírták azt is, mire jó a malacpersely.
"Szerintem 10 év múlva újlenyomattal fogunk fizetni esetleg szem scanneléssel ez úgy működik ,hogy a szemünkhöz,újunkhoz tartozni fog egy bankszámlaszámot, amit csak mi tudunk használni,ezzel megelőlegezhetjük, hogy pénzt lopjanak tőlünk."