Az osztály tanulói önszerveződő csoportokat alkottak, majd megtervezték a pályát papíralapon Senviczki Miklósné segítségével. Közösen megbeszélték, majd leírták a kérdéseket és a válaszokat is. Volt olyan csoport, amelyik általánosságban tett fel kérdéseket a műről, míg mások apróbb részletekre is rákérdeztek.
A papíralapú tervezést a pályák digitalizálása követte, melyhez a PowerPoint alkalmazást használták a gyerekek Tuboly Rita tanárnő irányításával. A csoportok közösen alakították ki a kalandjáték hátterét, a pályaelemek formáját és színét is. A csoportokból az egyik tanuló készítette el a pályát, míg a többiek kerestek díszítőelemeket, jogtiszta képeket. Nagyon jó volt látni, hogy vita nélkül, közös megegyezéssel végül olyan pályák születtek, amik a csoport minden tagjának elnyerték a tetszését. A pálya megalkotását követte talán a legnehezebb feladat, a hiperhivatkozások elkészítése, ami nagy odafigyelést igényelt. A csoporttagok többször ellenőrizték a munkájukat, majd javították az esetleges hibákat.
A pálya digitalizálása után került sor a QR kódok elkészítésére, majd beszúrására a pálya megfelelő helyére. Fontos volt, hogy a Qr kódok offline módon, internet nélkül is beolvashatók legyenek, ezért a qr.io alkalmazást használtuk.