Határtalanul 2023

Élménybeszámoló

Határtalanul – Rábapatona

2023. április 25-28.

1. nap:

Iskolánktól reggel 7 órakor indultunk Szlovákia felé. Első napunkon többszáz km-t utaztunk. Az idegenvezetőnk, Privacsek Károly Rimaszombaton csatlakozott hozzánk. Betléri állomásunkon az Andrássy kastélyba látogattunk, majd utunk Szepesváraljára, a szállásunkra vezetett, ahol már vacsorával vártak minket.

2. nap:

Reggel 7-kor ébredtünk, majd reggeli után indultunk a Tátrába. Elsőként a Bélai barlangot csodáltuk meg, ahol 860 lépcső vezetett az 1370 méteres barlangi utunkon. Utána a Csorba – tónál tettünk sétát, majd 16 óra körül visszaindultunk a szállásunkra.

3. nap:

Csütörtökön Késmárkon koszorúztuk Thököly Imre szarkofágját az evangélikus templomban, majd átsétáltunk a fatemplomba, ahol ismét nagyon sok érdekességet hallottunk. Sétát tettünk a késmárki belvárosban és megnéztük Thököly lovasszobrát és várát.

Utunkat busszal folytattuk Lőcsére, ahol a Szent Jakab templomot és a szégyenketrecet is megnéztük.

Vacsora után még megmásztuk a Szepesi várhoz felvezető domboldalt és megcsodáltuk a kilátást is.

4. nap:

Utolsó napunkon Kassára utaztunk, ahol Rákóczi nyomán tettünk látogatásokat pl. a Szent Erzsébet székesegyházban, ahol megkoszorúztuk II. Rákóczi Ferenc szarkofágját. Utána a Rodostó házban tekintettünk meg egy kiállítást Rákócziról, ahol a tárlatvezető hölgy sok érdekességet mesélt csoportunknak.

13 órakor elindultunk hazafelé, Budaörsön bementünk a Mcdonald’s-ba, majd este fél 7-kor megérkeztünk Rábapatonára.