Első ízben került megrendezésre a Digitális Témahét, amelyen iskolánk is részt vett egy projekttel és több programmal. A felsős tanulókkal
informatika órákon foglalkoztunk az internetbiztonsággal, készítettünk
plakátokat, bemutatókat PowerPoint-ban, a kisebbek pedig játék segítségével ismerkedtek meg az internet veszélyeivel.
A 3. osztályos
tanulókkal éppen Berg Judit: Rumini című meseregényét dolgoztuk fel magyar nyelv és
irodalom órákon, így elhatároztuk, ezzel a témával foglalkozunk interaktívan
ezen a héten.
Projektünk címe: Rumini a digitális világban
Első lépésként a tervezésre
került sor. A kolléganővel összegyűjtöttük az ötleteket, majd elkészítettük a
projekthálót, ami ide kattintva láthtó.
Április 4-én elkezdtük projektünk megvalósítását olvasásórán. Először összegyűjtöttük a kedvenc szereplőket, természetesen indoklással. A Popplet alkalmazással közösen készítettünk egy gondolattérképet, ami itt látható.
Április 4-én elkezdtük projektünk megvalósítását olvasásórán. Először összegyűjtöttük a kedvenc szereplőket, természetesen indoklással. A Popplet alkalmazással közösen készítettünk egy gondolattérképet, ami itt látható.
Április 5-én, rajzórán
a gyerekek elkészítették rajzaikat a meseregény kedvenc részéről, amikből az
Autocollage segítségével kollázst készítettünk, ami az összefoglaló videóban is látható.
Április 6-án fogalmazásórán
használtuk csoportmunkában a Tagul programmal készült szófelhőket, amikről ki
kellett választani a képhez kapcsolódó szavakat. (ezek szintén láthatók az összefoglaló videóban.
Ezt követően a csoportok
egy-egy szereplő nevében hirdetést adtak fel, amiról hangelvétel is készült.
Április 7-én több tanórán
az informatika teremben tevékenykedtünk. Mindenki külön számítógépnél dolgozott
a saját ütemében. Az előre elkészített feladatokat a LearningApps tankocka
mátrixában találták meg a gyerekek. A feladatok között szerepelt Legyen Ön is
milliomos! játék, akasztófa, sorba rendezés, párosítás, keresztrejtvény,
mind-mind a kötelező olvasmányunkhoz kapcsolódott.
A projekt utolsó napján
került sor a Rumini-vetélkedőre. A csoportok először Plickers kártyák
segítségével szavaztak, ami nagy tetszést aratott. A villámkérdések után több feladatot oldottak
meg a gyerekek egymással együttműködve: anagrammát, meghatározások alapján
varázseszközöket találtak ki, keresztrejtvényt fejtettek. A verseny után senki
nem távozott üres kézzel. Mindenki nagyon jól érezte magát ezen a héten.
A hét lezárásaként
értékeltük a gyerekek teljesítményét. De mi is kíváncsiak voltunk, mi tetszett
a gyerekeknek a legjobban egész héten, illetve a versenyen.
Szinte mindenkinek a
legkedvesebbek azok a feladatok voltak, amiket a számítógépnél oldottak meg. A
nagy kedvenc a képregénykészítés volt. A versenyen a legnagyobb sikert a
keresztrejtvény, illetve a Plickers kártyák aratták.
A gyerekek egész heti
munkáját a szülői zárt csoportokban osztottuk meg.
Örülünk, hogy részt vehettünk ezen az eseményen. Sokat tanultunk mi is, nemcsak a gyerekek.
Örülünk, hogy részt vehettünk ezen az eseményen. Sokat tanultunk mi is, nemcsak a gyerekek.
Végül álljon itt egy
összefoglaló videó a héten történtekről: